В участъка е констатирано износване на асфалта
Говорителят на Спешната помощ Катя Сунгарска категорично отрече информацията, че линейките, пристигнали на мястото на инцидента с катастрофиралия край Своге автобус, са закъснели. По думите й първият екип е пристигнал на мястото на катастрофата на 30-ата минута.
https://www.youtube.com/watch?v=tLQG7rRuc-Q
"Първата е пристигнала точно на 30-ата минута. За последната вече не мога да кажа, нямам тази информация пред мен в момента, но пак казвам: това е път. Няма никакви над 55 минути, над 50 минути и така нататък. Бяха мобилизирани линейките на Драгоман, на Костенец, и разбира се, от София-град. Това са 15 линейки, което е огромен ресурс за нашия капацитет, които бяха концентрирани на място, работиха през цялото време. Нощната смяна също пое", заяви Сунгарска.
В участъка, където вчера стана автобусната катастрофа с 16 загинали, е констатирано износване на асфалта, обяви пред БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи:
"Това означава, че няма добро сцепление между асфалта и гумите на автомобилите. И при сух път, и при мокър път, автомобилите поднасят. 700 метра участък, 2017-а има 7 катастрофи с 6 ранени и един загинал. Ние сме подавали сигнали. РПУ-Своге е подавало сигнали, община Своге също е подала сигнал".
Пътят София - Своге - Мездра, на който се случи вчерашната автобусна катастрофа, е компрометиран и опасен. Това са констатирали експерти от Института за пътна безопасност в свое становище, публикувано преди дни. Богдан Милчев от Института обясни: "Констатациите са, че този път, въпреки ремонта, не е почистен. Има камъни, има дървета по него, има паднали огради, има липса на знаци, има предпазни съоръжения, които са повредени. Целият този път е компрометиран и опасен".
Разследването на причините за катастрофата ще продължи поне 3-4 месеца, прогнозира Георги Илиев - бивш следовател от Националната следствена служба.
"В нашата държава, както вървят нещата, в 99 процента от случаите при пътно-транспортните произшествия вината е на самите водачи. Много рядко се отчита пътната обстановка, атмосферните условия, състоянието на пътя и състоянието на моторното превозно средство, което се управлява. Всички тези неща трябва да бъдат прецизно проверени, защото ние имаме пътища, някъде магистрали, които се ползват от много хора, и на които не се обръща абсолютно никакво внимание.", коментира той.