Есемес от „паяка”, ако ни вдигне колата (обзор)

Есемес от „паяка”, ако ни вдигне колата (обзор)

Съобщение от тел. 1902 дава информация за адреса на наказателния паркинг и връзка със сайта и контактния телефон на ЦГМ

От сряда столичани ще получават есемес, ако “паяк” им вдигне колата. Новата услуга на Центърa за градска мобилност (ЦГМ) от 22 януари ще информира водачите, чиито автомобили са принудително преместени на наказателен паркинг. SMS-те ще са за сметка на Центъра за градска мобилност. Нарушителите ще получават кратко съобщение на латиница от номер 1902, че колата е на наказателен паркинг, адресът на паркинга и връзка със сайта и контактния телефон на ЦГМ. Съобщението ще се изпраща на телефона, от който последно е изпратено валидно съобщение за паркиране в зоната за платено локално паркиране.

“Имаме база данни от есемес системата от номерата на телефоните, от които се плаща в “синя” и “зелена” зона. До сега, ако автомобил остане за по-дълго време на паркинга, използваме тази база данни и търсим собственика, за да го предупредим”, коментира пред “Труд” директорът на ЦГМ Румяна Милова.

Тя уточни, че с новата мярка все по-малко коли ще остават трайно на наказателните места. По този начин, ЦГМ ще се опита да спести време и емоции у водачите, които по някаква причина са нарушили правилата при паркиране. Също така забавянето на освобождаване на автомобила от специализиран паркинг, може и да доведе до натрупване на задължения.

60 лева е таксата за репатриране, но отделно се плаща и престоя на наказателния паркинг. За лек автомобил сумата е 2 лева на час и 16 лева на ден, а за по-големите превозни средства от типа на бусове - 3 лева на час и съответно 24 лв. на ден.

Милова обясни, че идеята за есемес известяването е дошла след няколко предни случаи, в които граждани са пуснали автомобила си за издирване, а в крайна сметка той се оказва на наказателен паркинг.

“Идеята със сигурност ще спести нерви и негативни емоции на водача. В случай, че автомобилът не бъде потърсен или не можем да се свържем със собственика в края на работното време ще подаваме номерата към КАТ на колите, които са репатрирани”, допълни директорът на ЦГМ.

Милова подчерта, че водачът ще получава съобщението, когато превозното му средство вече е оставено на наказателния паркинг, за да се избегне гоненето на “паяците” и създаване на проблеми.

“Номерът, от който ще се получава известяването е 1902, следователно съобщения с подобен текст от какъвто и да е друг номер са фалшиви”, предупреди Милова.