Пълна промяна на оформлението на фактурите за клиентите ще направи „Топлофикация София“. От следващия месец на тях ще има „графично изнесена информация“ за просрочени задължения и предстоящо съдебно производство, за да може абонатите да са наясно с дълговете си и мерките, които дружеството ще предприеме за събирането им. Това обяви шефът на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков.
Другата промяна е въвеждането на код „платец“ върху фактурата, който ще допълни сегашния абонаментен номер. Така при смяна на собственост на дадено жилище всеки клиент ще има отделен код, чрез който ще бъде ясно кой какви задължения има към „Топлофикация София“. От една страна, дружеството ще може по-лесно да търси стария длъжник, а от друга - смяната на индивидуалните партиди ще става по-бързо.
Днес „Топлофикация София“ започва кампания за обновяване на базата с данните на абонатите. На всички места, където клиентите си плащат сметките, ще има анкетни карти, чрез които да се дадат актуални данни - мобилен телефон и електронен адрес.
В момента дружеството разполага само с домашните телефони на част от клиентите си и трудно може да ги намери, за да ги информира за задължения. Досега са актуализирани данните на над 60 000 абонати.
Градският парламент планира да накара „Топлофикация София“ при задължения под 300 лева да изисква осъденият длъжник да плати разноски по делото в размер на задължението, а не несъразмерно повече. Например ако неплатените пари за парно са 50 лв. - клиентът да плати и 50 лв. съдебни разноски. Има случаи, при които за задължения от 8 лв. например се начислява юридическо възнаграждение от 300 лв.