Южна Корея ще промени бетонните бариери, използвани за навигация на седем летища в страната след самолетната катастрофа през декември, при която загинаха 179 души.
Седем летища също ще имат адаптирани зони за безопасност на пистите след преглед на всички летища в Южна Корея, извършен след най-смъртоносната самолетна катастрофа в историята на страната.
Полетът на Jeju Air връщаше пътници у дома от Тайланд след Коледа, когато направи аварийно кацане на летище Муан и експлодира, след като се блъсна в бетонна преграда в края на пистата.
Причината за катастрофата все още не е известна, но експерти по въздушна безопасност по-рано казаха, че броят на жертвите е можел да бъде много по-малък, ако самолетът не се беше блъснал в конструкцията.
Бетонната стена притежава навигационна система, която подпомага кацането на самолети - известна като локализатор. Министерството на транспорта на Южна Корея каза, че тази система може да бъде намерена и на други летища в страната и дори в чужбина.
Инспекторите по безопасност вече са идентифицирали девет от тези системи, които според тях трябва да бъдат променени. Те включват системите на международното летище Муан и Жежи, което е второто по големина летище в страната.
Те се стремят или да заменят бетонните основи с по-леки конструкции, или да ги заровят под земята.
Длъжностни лица добавиха, че съществуващите бетонни могили на международното летище Муан ще бъдат премахнати изцяло и локализаторът ще бъде „преинсталиран с помощта на чупливи конструкции“.
След катастрофата стана ясно, че в ръководството за експлоатация от международното летище Муан, качено в началото на 2024 г., се казва, че бетонният насип е твърде близо до края на пистата.
Документът, изготвен от Korea Airports Corp, препоръчва местоположението на оборудването да бъде преразгледано по време на планирано разширение.
Крис Кингсууд, пилот с 48-годишен опит, който е управлявал същия тип самолет, участвал в катастрофата, каза по-рано пред BBC, че „препятствията в рамките на определен диапазон и разстояние от пистата трябва да бъдат чупливи, което означава, че ако самолетът се удари в тя, те ще се разпаднат".
Освен бариерите, седем летища също ще имат адаптирани зони за безопасност на пистите, след като разследването установи, че те са по-къси от препоръчителните 240 м.
Според докладите зоната за безопасност на пистата на летище Муан е била дълга около 200 метра.
Зоната за безопасност на пистата се отнася до зона в съседство или в края на пистата, предназначена да ограничи щетите на въздухоплавателното средство, ако превиши, подскочи или се отклони от пистата.
179-те пътници на борда на самолета Boeing B737-800 са били на възраст между 3 и 78 години, въпреки че повечето са били на възраст 40, 50 и 60 години. Двама членове на кабинния екипаж оцеляха.
Разследващите все още проучват какво е причинило катастрофата, но пилотът е предупредил за сблъсък с птица, прекрати първия опит за кацане. Самолетът се разби при втория си опит за кацане, когато колесникът на машината не се спусна.
Полетните данни и гласовите записващи устройства в пилотската кабина са спрели да записват четири минути преди бедствието, установи разследване на черните кутии по-късно.