Вижте какви са обвиненията на прокуратурата срещу Боршош

Вижте какви са обвиненията на прокуратурата срещу Боршош

Специализирано звено „Антикорупция“ обвини бившия директор на НДК в нецелево разходване на средства и в безстопанственост, съобщиха от държавното обвинение:

Днес, 19.07.2017г. Специализирано звено „Антикорупция“ – СГП привлече в качеството на обвиняем Мирослав Боршош – бивш изпълнителен директор на „НДК- КСЦ“ ЕАД за нецелево разходване на средства/ чл. 254 А, ал.2 от НК/ и в умишлена безстопанственост / чл. 219 ал.3 вр. с ал.1 от НК/.

Обвинението е по разследване на СЗА, образувано на 08.06.2017 г. по материали от извършена от ДАНС проверка.

От извършените до момента действия по делото - разпити на свидетели и изготвена съдебно- счетоводна експертиза е установено следното:

С решение на Министерски съвет от 03.08.2016 г. е увеличен бюджетът на Националния дворец на културата със 17 млн. лева, като средствата са били с целево предназначение – за преустройството, модернизацията и адаптирането на основната сграда на НДК за нуждите на българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 година.

От събраните до момента доказателства е установено, че след получаването на средствата, в периода от 23.08.2016 г. до 31.01.2017 г. в нарушение на Закона за публичните финанси, Мирослав Боршош е разпоредил част от целевите средства – в размер на 1 718 243 лева да бъдат изразходвани за заплащане на разходи, които не са свързани с дейностите, за които са били отпуснати. От това са настъпили вредни последици за държавата в размер на 1 718 243 лв. , което обоснова ангажиране на наказателната му отговорност за престъплението по чл. 254А, ал.2 от НК.

В хода на разследването е установено, че в периода 18.09.2015г. – 27.09.2016 г. Мирослав Боршош умишлено не е положил достатъчно грижи за управлението на повереното му имущество и от това са последвали значителни вреди за „НДК - КСЦ“ ЕАД в размер на 28 399 лв. – престъпление по чл. 219 ал.3 във вр. с ал.1 от НК.

На 09.09.2015г. Мирослав Боршош е отправил искане до Министерски съвет за предоставяне на моторни превозни средства за служебни цели. В същото време НДК е разполагало с лек автомобил м. „Ситроен С4“ и с микробус м.“ Хюндай“. Въпреки това и преди да изчака решението на МС, на 18.09.2015г. Боршош като изпълнителен директор на НДК е сключил договор при условията на оперативен лизинг за отдаване на автомобил м.“Лексус ЛС 600“ за срок от 12 месеца, за което е заплатена сумата от 14 199 лв. На 16.10.2015г. Министерският съвет е уважил искането на Мирослав Боршош от 09.09.2015г. и на „НДК-КЦС“ ЕАД е предоставен за временно ползване и стопанисване автомобил м. „Пежо 607“. Изпълнителният директор не е прекратил договора за оперативен лизинг, а на следващата година /на 27.09.2016г./ отново е сключил договор при условията на оперативен лизинг за автомобил м.“Лексус ЛС 600“, за което отново са заплатени средства в размер на 14 199 лв.

На Мирослав Боршош е взета мярка за неотклонение „Подписка“.

Повдигнатите днес обвинения са начални работни обвинения. Продължава събирането на нови доказателства и анализ на целия събран доказателствен материал. Продължава анализът на плащания с бюджетни средства не за целта, за която те са били отпуснати, както и анализът на договорите с външни изпълнители, които Боршош като изпълнителен директор е сключвал. Посоченият по – горе договор за оперативен лизинг на лек автомобил м. „Лексус ЛС 600“ е само един от тези договори. До настоящия момент са изискани всички такива договори, сключени от изпълнителния директор до месец юни 2017 година – над 4 000 на брой.

Веднага след приключването на финансовата инспекция от АДФИ, ще бъде изискан докладът от тази инспекция с оглед констатациите и изводите, касаещи законосъобразността на проведените обществени поръчки за строителство и ремонт на сградата на НДК за нуждите на предстоящото председателство на Р България на Съвета на Европейския съюз през 2018 година.