Балетоманите са опасни хора! Тази седмица например се чудят в петък ли да идат на балет или в събота. В Софийската опера това са последните дати за този сезон, в които може да се гледат уникалните руски балети "Петрушка" и "Жар птица". Проблемът е, че ценителите на балетното изкуство не могат да изберат коя от двете прими да гледат в "Жар птица". Тъй като изумителната Марта Петкова е в ролята на вълшебното пернато в петък, а ефирната и одухотворена Катерина Петрова - в събота.
Разбира се, който предпочете да види Марта в "Жар птица", ще гледа и Никола Хаджитанев в ролята на царския син, Росен Канев като страховития Кашчей Безсмъртни и прекрасната прима Диляна Никифорова като Царкиня Ненагледна. В петък публиката ще може да се наслади и на триото Александър Александров (Петрушка), Катерина Петрова (балерината) и Цецо Иванов (арап) в балета "Петрушка". Двата едноактни шедьовъра на композитора Игор Стравински и Михаил Фокин се играят в една и съща вечер с около 35-минутен антракт - достатъчно време за публиката да се освежи с по чаша шампанско и за сценичните работници да сменят разкошните декори.
В събота ролите са разменени - Катерина Петрова и Цецо Иванов играят в Жар птица, а пък Марта Петкова и Емил Йорданов са глупавата кукла и гламавия арап в "Петрушка". Царкиня Ненагледна в събота ще е Дарина Бедева. Александър Александров (Петрушка) и Росен Канев (Кашчей) участват и в събота. Диригент и двете вечери ще е Григор Паликаров.
7 и 8 април е шанс да се видят тези уникални произведения, поставени от Андрис Лиепа. Съхранени до последната подробност от декорите, костюмите и хореографията, точно както са били играни в парижките Руски сезони през 1910 и 1911 г., балетите "Петрушка" и "Жар птица" са като пренесени с машина на времето, казва постановчикът Лиепа. Два изключително руски балета, създадени за френската публика от съмишленици в изкуството и забранени за изпълнение в СССР.