От една година излишната лепенка само оскъпи техническите прегледи на колите
Чакат се отговори към 12 юли
Предвижда ли се премахване на екостикерите? Има ли общини, в които са въведени системи за разчитането им? Предприети ли са действия за свързване на информационните системи на бившата ДАИ и КАТ, което да даде възможност екологичната категория на автомобила да се разбира автоматично след прочитане на регистрационния му номер.
Тези и други въпроси към министъра на транспорта Николай Събев постави адвокат Петър Славов, бивш депутат от 43-ото НС и шеф на сдружението “Гражданска платформа”. Питането му е по Закона за достъп до обществена информация е с дата 29 юни. Макар да има голяма вероятност след 14 дни, когато изтича срокът за отговори, Събев вече да не министър, целта е информацията да се получи около 12 юли, когато се навършва точно една година, откакто при годишните технически прегледи (ГТП) започнаха да се лепят стикери с чип по стъклата.
Всеки български шофьор знае, че оттогава годишният технически преглед от 35-40 лева поскъпна на 50-55 лв. Трябва да го знае и самият транспортен министър Събев, който се хвали със своите колекции от автомобили и мотори, а фирмата му “Еконт” притежава огромен автопарк.
Почти е сигурно, че нито една община в България няма четящи устройства за информацията от чипа. В същото време по номера на автомобила всяка камера или всеки катаджия на таблета си може да провери информация и за превозното средство, и за шофьора, включително и каква екокатегория е дадена на автомобила след измерване на изгорелите му газове в пункта за ГТП и без лепенка на стъклото. Но най-смешното е, че такива стикери се слагат и на трамваи, тролеи, мотори, каравани... И защо - за да печели милиони частната печатница за стикери на депутата от БСП Петър Кънев.