Питат министър маха ли екостикерите

Питат министър маха ли екостикерите

Въпроси по Закона за достъп до обществена информация

От една година излишната лепенка само оскъпи техническите прегледи на колите

Чакат се отговори към 12 юли

Предвижда ли се премахване на екостикерите? Има ли общини, в които са въведени системи за разчитането им? Предприети ли са действия за свързване на информационните системи на бившата ДАИ и КАТ, което да даде възможност екологичната категория на автомобила да се разбира автоматично след прочитане на регистрационния му номер.

Тези и други въпроси към министъра на транспорта Николай Събев постави адвокат Петър Славов, бивш депутат от 43-ото НС и шеф на сдружението “Гражданска платформа”. Питането му е по Закона за достъп до обществена информация е с дата 29 юни. Макар да има голяма вероятност след 14 дни, когато изтича срокът за отговори, Събев вече да не министър, целта е информацията да се получи около 12 юли, когато се навършва точно една година, откакто при годишните технически прегледи (ГТП) започнаха да се лепят стикери с чип по стъклата.

Всеки български шофьор знае, че оттогава годишният технически преглед от 35-40 лева поскъпна на 50-55 лв. Трябва да го знае и самият транспортен министър Събев, който се хвали със своите колекции от автомобили и мотори, а фирмата му “Еконт” притежава огромен автопарк.

Почти е сигурно, че нито една община в България няма четящи устройства за информацията от чипа. В същото време по номера на автомобила всяка камера или всеки катаджия на таблета си може да провери информация и за превозното средство, и за шофьора, включително и каква екокатегория е дадена на автомобила след измерване на изгорелите му газове в пункта за ГТП и без лепенка на стъклото. Но най-смешното е, че такива стикери се слагат и на трамваи, тролеи, мотори, каравани... И защо - за да печели милиони частната печатница за стикери на депутата от БСП Петър Кънев.