Форсират градежа на отсечката през Кресненското дефиле
До края на седмицата внасят в МОСВ оценката на въздействието върху околната среда на участъка
Довършването на магистралите “Хемус” и “Струма” е сред основните приоритети на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. С изграждането на лот 3.2 на “Струма” - участъка през Кресненското дефиле, закъснението е голямо, обяви пред “Труд” министър Николай Нанков. Според него е напълно възможно през 2019 г. да започне строителство на отсечката, но при условие че градежът на лот 3.2 се форсира във времето.
“Ако приключим до 2022 г., няма да загубим европейско финансиране. Трябва да спазим този срок”, обясни министърът. Той допълни, че до 2019 г. трябва да има избран изпълнител и строително разрешително, за да може да започнат дейностите.
“Процедурите, които трябва да извървим по закон, са много - екологичните оценки, обществените обсъждания”, каза още министър Нанков.
Относно прекратения от служебното правителство търг за изграждането на тунел “Железница”, който е част от лот 3.1 на аутобана, Николай Нанков заяви, че и там може да има проблем със сроковете. Обществената поръчка бе спряна, след като от Агенция “Пътна инфраструктура” изчезна папка с част от тръжната документация. Търгът беше на стойност 250 милиона лева и сега трябва да започне от нулата. Николай Нанков посочи, че единственото решение да не се загуби еврофинансирането за този проект е строежът да се съкрати до 1000 дни.
Проблемът с лот 3.2 на АМ “Струма” е от няколко години. В момента на дневен ред е така нареченият източен вариант, който предвижда движението през Кресненското дефиле да стане еднопосочно. Другата част от трафика ще минава по изцяло нов път, който ще изкачва Кресненското плато. Тази възможност ще бъде подложена на обществено обсъждане. Ако не бъдат спазени сроковете, страната ни ще изгуби около 1,5 милиарда евро европейски средства.
До края на седмицата Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) на лот 3.2 ще бъде внесена в МОСВ, съобщи директорът на Агенция “Пътна инфраструктура” Дончо Атанасов при инспекцията на тунел “Витиня” снощи.