10 млн. лв. за реклама на туризма през 2018 г.

10 млн. лв. за реклама на туризма през 2018 г.

2 милиона ще се дават ежегодно за увеличаване на пътуванията на българи в страната

600 хил. лв. са за редизайн на туристическия портал

Над 9,98 млн. лева ще бъдат изразходвани през тази година за национална реклама на туризма ми. Това е записано в плана за реализация на актуализираната национална стратегия на туризма с обхват до 2020 г., публикуван на сайта на Министерство на туризма. Основната част от тях – 7,98 млн. лв., ще бъдат похарчени за привличане на повече чужди туристи у нас. За целта ще се провеждат информационни кампании, включително и в страни, откъдето целогодишно идват туристи в България. Средствата ще се разходват от самото ведомство, заедно с туристически сдружения. Като цели, които трябва да се изпълнят, за да са инвестирани правилно средствата, са посочени брой на новопривлечени посетители, разпознаваемост и удоволетвореност от осъществените кампании. Сумата, която ще бъде заделена в бюджета на туристическото министерство за реклама в чужбина през 2019 г. и 2020 г., е по 6,5 млн. лв. За активизиране на вътрешния туристически пазар ще се харчат по 2 млн. лв.

Успешното ни позициониране като дестинация в световен мащаб трябва да бъде подпомогнато и от разработка на стратегически документи. 120 хил. лв. са предвидени за целия период на действие на стратегията за изработване на маркетингова стратегия на дестинация България и план за прилагането й. Актуализирането на стратегията за развитие на брандовете ще струва на държавата 60 хил. лв., определени за настоящата година. За подобряване на туристическите-информационни центрове в страната са предвидени общо 10 хил. лв., а за свързването им в мрежа – 90 хил. лв. до 2020 г. Провеждането на проучвания за оценка на маркетирането ще струва 80 хил. лв., а развитието на туристическите атракции – до 20 хил. лв. За актуализация на Регистъра на туристическите атракции, развитие на партньорства с отговорните институции за изграждане, реновиране, социализация и опазване на туристически атракции у нас не са предвидени средства. За развитие на мрежата от екомаршрути и привличане на по-платежоспособни туристи също няма предвиден бюджет. По 30 хил. лв. за целия период са предвидени за развитие на морския продукт, на планинския, на здравен и културен туризъм. Общо 600 хил. лв. са предвидени за редизайн на туристическия портал и за поддържане на профили в социалните мрежи, става ясно от плана към стратегията.

С 1,3 млн. лева

Свързват хотелите с НАП и МВР

1,3 млн. лв. са предвидени в плана за действие към актуализираната стратегия за развитие на туризма до 2020 г. за свързване на хотелите с НАП, МВР, общините и Министерство на туризма. След старта на системата трябва да стане ясна реалната картина на пазара, както и да се изсветли сектора като цяло. За целта 1,2 млн. лв. ще бъдат усвоени от туристическото министерство през тази година, а през следващите две ще бъдат отделени още общо 100 хил. лв. Освен от бюджета на ведомството, средства ще бъдат осигурени и по ОПИК. 1,02 млн. лв. са предвидени за участие в инициативи на Световната туристическа организация, а 200 000 лв. за партньорство със Световния съвет за пътувания и туризъм. Още близо 1 млн. лв. са предвидени за сътрудничество с различни международни организации.