Спираме да рекламираме "всичко за всички"

Спираме да рекламираме "всичко за всички"

"В момента ние рекламираме всичко за всички, а ползата от това е неясна", заяви министърът на туризма Николина Ангелкова след заседание на Националния съвет по туризъм във вторник. На форума е била обсъдена именно стратегията за популяризиране на дестинация България.

Общо за реклама на туризма през тази година са предвидени 5,5 млн. лв. от държавния бюджет. Най-много средства са за участия в туристически изложения в Берлин, Лондон, Москва и Киев (1.7 млн. лв.) и за щандове в чужбина (1.85 млн. лв.). За медийни събития и рекламни турове са предвидени 310 хил. лв. Отделно страната ни разполага с 5 млн. лв. и по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари.

В продължение на три месеца в Париж ще тече и целенасочена туристическа реклама по време на изложбата на тракийско злато в Лувъра. Туристическа реклама ще се прави и на всички изложения за храни и напитки, в които страната ни участва. За това е подписано споразумение с Министерството на земеделието, каза Ангелкова.
С министерството на културата пък има договореност във всички 12 културно-информационни центрове в чужбина да има представител и на туризма, който да работи за популяризиране на дестинацията. Отделно от това в 7 държави, между които Германия, Русия, Турция и Румъния ще има назначени туристически аташета, каза още Ангелкова.

Въпреки скептицизма на целия бранш, надеждите на министерството са през 2015 г. да се постигне поне 2% увеличение на чуждите туристи. От януари до ноември 2014 г. у нас са пребивавали 6,9 млн. чужденци, без транзитно преминаващите.

"За ново лого министерството на туризма пари няма да дава", отсече вчера Ангелкова в отговор на въпрос дали казусът с туристическото лого на страната вече е решен. Предвидено е ново подобрение на съдържанието на туристическия портал bulgariatravel.org, който според Ангелкова в момента изобщо не е полезен за туристите. Сайтът трябва да се превърне в гид и съветник за пътувания в България. В него ще има информация за всички атракции, фестивали, културни прояви и места за настаняване в страната. За тази цел и други подобрения в рекламата на България от бюджетните пари са предвидени около 600 хил. лв.

След като концесиите на плажовете преминат към министерството на туризма, което ще стане от 2016 г. се надявам цената на сянката на плажа да стане по-евтина или дори безплатна за туристите, както в конкурентните ни държави, допълни още министър Ангелкова.

До края на януари Ангелкова ще подпише заповед за стартиране на концепцията за туристическо райониране. Тя предвижда страната да бъде разделена на 9 туристически района. Всеки от тях ще гради регионален туристически бранд, така че страната ни да става разпознаваема по света. Два от регионите - Северното и Южното Черноморие обаче ще се промотират в чужбина като един общ продукт - Българско Черноморие, уточни Ангелкова. Въпреки това те ще имат отделни центрове и съответно ръководство - Варна и Бургас.