"В България всичко е туризъм" до 14 февруари

"В България всичко е туризъм" до 14 февруари

Необходима е тотална промяна на националния туристически портал, смятат от туристическия бранш

Втори кабинков лифт на Банско трябва да има, за да се помогне на развитието на зимния туризъм, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова след откриването на 32-ото международно изложение "Ваканция и СПА" 2105 вчера в София. На борсата се представят над 300 туроператори, комплекси, хотели, общини и организации от 21 държави.

През декември м.г. в българските хотели са били регистрирани 8% повече нощувки, в сравнение с м.г., а приходите от тях са били 35 млн. лв. Общо 700 хил. са били туристите в базите, като близо 70% от тях са били българи, отбеляза министърът. По данни на НСИ, за 2014 г. приходите са били 1 млрд. лв., като близо 300 млн. лв. от тях са от български туристи. Това означава, че въпреки кризата туризмът се развива, коментира още Ангелкова.

Според нея насърчаването на вътрешния туризъм е сред приоритетите на Министерството на туризма, В момента у нас върви и кампания за реклама на 50 малко познати туристически обекти в страната. Според министър Ангелкова туроператорите трябва да развиват съвместни продукти със съседни страни, за да се стимулира посещението на чужди туристи у нас и България да започне да се налага като целогодишна дестинация.

Сред мерките за компенсиране на спада на руски и украински туристи, регистриран през миналата година, е облекченото издаване на визи, активно участие на туристическите борси в двете страни и реклама в отделните региони на Руската федерация. Ангелкова уточни, че трябват поне 6 месеца подготовка за да се пуснат нови чартърни линии съвместно с туроператорите. Затова се очаква тази идея да се осъществи към края на годината.

Традиционните ни пазари като Великобритания, Германия и Скандинавските държави също ще са обект на по-активна реклама от страна на България, допълни министърът на туризма.

Туристическото изложение в Интер Експо Център тази година е разположено на по-голяма площ от м.г. Туроператори, общини и браншови организации са се постарали да поднесат своите оферти за почивка и екскурзия по интересен начин, с демонстрации, дегустации и рекламни материали, които заковават вниманието на посетителите.

На щанда на община Елена посетителят може да опита от прочутия еленски бут, на щанда на Мароко да пийне чай, на Турция - да опита локум, а София се представя с истинската каляска на цар Фердинанд, на чийто фон всеки може да се снима и т.н.

Форумът продължава до 14 февруари, а много туроператори и хотели дават отстъпки за направена резервация в дните на изложението.

В рамките на борсата в Интер Експо Център вървят и презентации и дискусии по различни проблеми на туризма в България.

Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/ вчера изложи своите предложения за тотална промяна в националния туристически портал bulgariatravel.org. Според председателя на АБТТА Байко Байков недостатъците на съществуващия сайт са концептуални. "От технологична гледна точка навигацията на портала не е актуална, тя е недружелюбна. Игнорирани са редица изисквания в уебдизайна, което води до загуба на потребители. Процесът на търсене на туристически обекти в портала не е създаден функционално. Основни туристически центрове не са и развити като жанр - например Добрич или Видин не съществуват на туристическата карта. Няма никакво присъствие в социалните мрежи, което е огромен недостатък", допълни Байков.

Според браншовите организации е наложително сайтът да бъде основно подобрен, за да стане полезен и функционален. Това, според АБТТА може да стане с много по-малко средства, отколкото са заложените в момента над 600 000 лв. от министерството на туризма. С около 25-30 хил. евро може да се създаде чисто нов функционален сайт, с добра навигация, който да използва богатата база данни на стария портал и да бъде свързан ефективно със социалните мрежи.

В момента националният портал на практика не се поддържа активно и не привлича никакъв интерес. Повечето потребители, когато влязат, разглеждат една или две страници и напускат сайта, посочват още туроператорите. По време на дискусията бе демонстрирано, че в youtube клиповете за туризма в България имат по-малко от 200 гледания за 10 месеца.