Когато едно момиче има едри гърди, другите обикновено му завиждат. Ако една балерина има пищен бюст, това се смята за недостатък. Затова и в първия епизод на новия сериал за балерини по НВО “Танци от плът и кръв” една от конкурентките на главната героиня прави злостен коментар: “Гърдите й се движат два такта след нея.”
Клер е объркано момиче с проблемно детство, което постъпва на работа в имагинерната нюйоркска “Американска балетна компания”. То бързо си намира кандидат за “спонсор” - един от меценатите на компанията, който иска да я направи своя държанка. Сериалът показва контраста между блясъка на сцената, коктейлите и галавечерите и ниските заплати и почти мизерната обстановка, в която живеят и репетират балетните артисти.
Фабулата е прилична, без да е изумително оригинална. Това, което отличава сериала от всички останали филми за балерини, е неговата абсолютна правдивост. Всичките 22-ма артисти от трупата са истински танцьори - това е било категоричното условие на сценаристката при кастингите. Единственият, който не е балетист, е Бен Даниълс в ролята на злия артистичен директор Пол Грейсън. Той обаче има напълно балетен вид - аристократично високомерен, елегантен и грациозен.
Сериалът е с много малко хиперболи (например комичната сцена, в която някаква служителка се тъпче с хамбургер и пържени картофки, а три мършави девойки я гледат като зомбита и преглъщат) и е точен до най-малкия детайл - паднал нокът на крака от балетните палци, едва забележима “траурна лентичка” под занемарения маникюр (от мръсотията в залата). В това отношение филмът е несравним дори с “Черният лебед” - знаем, че за ролята си Натали Портман отслабва с 10 кг и 10 месеца играе всеки ден балет. Въпреки прекрасния монтаж, в който почти не личи, че в танцувалните сцени на Портман е използвана дубльорка, филмът на Дарън Аронофски отстъпва по достоверност на тв сериала.
Изпълнителката на главната роля в “Танци от плът и кръв” е солистка в дрезденския Semperoper Ballett. Сара Хей е действаща балерина и на 27 ноември ще играе Мари в “Лешникотрошачката”, показва бърза справка с афиша на балетната компания. Да, наистина, техниката й не е впечатляваща като за роля на изумително талантлива изгряваща звезда, но това не се набива на очи от артистичните кадри с танци.
28-годишната Сара Хей е израсла в Принстън, Ню Джърси. Родителите й са танцьори в аматьорска балетна трупа. Дядо й е музикант в Нюйоркската филхармония. “Като малка не гледах анимационни филмчета, а записи на балети от 40-те и 50-те години на ХХ век”, разказва тя пред американското издание “Максим”.
Започва да учи балет от 8-годишна, като всеки Божи ден (7 дни в седмицата) пътува до Ню Йорк, за да ходи на балет в детската школа към New York City Ballet, а по-късно и в от American Ballet Theatre (ABT). Вече обучена балерина, 18-годишната Сара не може да си намери работа - обясняват й, че е прекалено “гърдеста” и едра. Накрая попада на подходящата компания - Semperoper Ballet в Дрезден, където нямат нищо против женствените й извивки. “Артистичният директор каза, че съм била секси. Това ме хвърли в шок, понеже до този момент непрекъснато ми обясняваха колко съм тежка и дебела.”
Сара не е мечтала да става киноактриса, макар че участва в “Черният лебед” с малка роля в кордебалета: “Като гледах Натали Портмън колко усилия полага за ролята си и колко е стресирана, направо се уплаших.” Един ден получава имейл, в който я канят за главната роля в сериала след прослушване на стотици момичета. И тя не се колебае дълго.