През миналия зимен сезон страната ни е посетена от 1,2 млн. туристи, а очакванията са през тази зима да отбележим ръст с около 5-7 на сто. Прогнозата направи ден преди откриването на зимния сезон в Банско туристическият министър Николина Ангелкова.
„Прогнозите за силен зимен сезон се потвърждават и от данните на българските летища. Само на летище София има над 80% увеличение на заявените полети спрямо предходния сезон, като общият им брой достига 178. Сериозен е ръстът на един от най-важните ни пазари за зимен туризъм - Великобритания, като полетите от Лондон нарастват от 24 на 69. Заявени са и близо 7 пъти повече сезонни полети от Киев и е включена нова дестинация - Копенхаген“, посочи Ангелкова.
Добри са и данните от летище Пловдив, където се очакват по-голям брой полети и пътници от Израел (14 повече спрямо миналия зимен сезон), Холандия (13 повече), Великобритания (5 повече), както и от Русия. Ръстове отчитат и двете ни морски летища - планираните редовни и чартърни полети през зимните месеци за Варна са с 25% повече от същия период на миналата година, а до Бургас - над 40%.
„Това показва, че България става не само по-разпознаваема, но и по-предпочитана туристическа дестинация за зимен туризъм“, подчерта министър Ангелкова. Това се потвърждава и от изследване на консултантска компания към Европейската туристическа комисия, което нарежда България в топ 6 на най-предпочитаните европейски дестинации за зимен туризъм.
Междувременно ден преди официалното начало на зимния сезон в Банско кметът на града Георги Икономов призова Агенцията по храните да оказва по-строг контрол над временните обекти тип "бързо хранене", както и към онези заведения, които се наемат само за сезона. Според него някои от тях създават лоша репутация на местните ресторантьори, които осигуряват целогодишна заетост и поддържат висок стандарт на обслужване.
Представителите на бизнеса пък поискаха по-опростена система за документиране на подготовката на храна в заведенията за хранене. Те настояват и за улесняване сертифицирането на така наречените местни характерни продукти и био продукти - храни, които са специфични за региона, отгледани по природосъобразен начин. В държавите от Западна Европа те са довели до популяризирането на цели региони, твърдят бизнесмени от Банско.
Сезонът в Банско стартира с 400 оръдия за създаване на изкуствен сняг. Картата за 3-членно семейство - майка, баща и дете до 16 години, за целия зимен сезон ще е с 35% по-евтина до 3000 лв. Картата за най-малките, до 7 години, ще е по 1 лев на ден, обяви наскоро концесионерът “Юлен”.