Деветокласникът Ивайло се хвалил с пистолета на чичо си, преди да стреля
Ивайло не каза, че съжалява пред съда.
Родителите на Ивайло дойдоха да подкрепят сина си в съдебната зала.
Стрелял два пъти пред приятел в дома си
Деветокласникът Ивайло Гаджов остава в килията за непълнолетни престъпници, защото е планирал да убие връстник и е опитал да го стори. Това реши вчера съдия Николай Младенов от Софийския градски съд.
На 26 февруари Ивайло простреля с бойния пистолет на чичо си 15-годишния Даниел Чавдаров. Макар да били приятели, двамата напоследък били в обтегнати отношения.
„Поводът било друго непълнолетно лице, по отношение на което двамата са имали някакви тийнейджърски емоции“, обясни прокурор Чавдар Пастованов.
Кое е момичето не е ясно. Но в съдебната зала се разбра, че преди да натисне спусъка, Ивайло изпратил снимка на оръжието на своя съученичка на име Даниела. Преди това пък в дома си Ивайло поканил приятеля си Георги и стрелял два пъти пред него.
Подготовката за убийството траела само няколко часа. След като се похвалил с пистолета, Ивайло отишъл на игрището срещу 26-о училище в столичния кв. „Княжево“.
Приближил се към децата, които били там, и извадил оръжието от джоба си. Насочил го към Даниел и натиснал спусъка. Оръжието обаче засякло. Тогава Ивайло отново опитал да стреля. Този път успял и куршумът пронизал момчето в корема. Даниел се свлякъл, облян в кръв, на земята. Но и това не спряло Ивайло. Той отново натиснал спусъка и произвел изстрел, който за щастие не успял да уцели момчето.
Тогава се намесили очевидци и обезвредили Ивайло. Така според съдия Младенов, до убийство не се стигнало по независещи от стрелеца причини.
Самият той в съда не каза нищо. Помоли само да не бъде задържан.
Съдия Николай Младенов:
Въпреки настояването на защитата делото да бъде закрито съдия Николай Младенов го гледа публично заради „дефицита на семейна среда в обществото“. Той посочи, че образователната система няма „адекватна психологическа намеса“, която да предотвратява подобни инциденти. Спомена също, че медиите понякога изтъкват „неправилни социални модели“, които подрастващите възприемат като образци на подражание.