Дете от 3-ти "б" в столичното 6-то училище тормози психически и физически своите съученици. То е агресивно, често ги бие, а учебните занятия са невъзможни за провеждане, откакто момчето е дошло в този клас. Ученикът е с т.нар. СОП - специални образователни потребности. Вече няколко учители са напуснали школото заради психическия тормоз.
"Всичко започна през декември 2022 г., когато при нашите деца дойде дете със СОП. След няколко месеца класният ръководител напусна, защото просто не издържа психически, а беше прекрасен учител. Никой не може да се справи с тази ситуация. Лошото е, че ръководството на училището не защити нито нашия интерес, нито се постарая да запази своя кадър на работа. Вниманието на детето продължава точно две минути, след това започва да лази, да се люлее на стола, да агресира и удря, всичко друго - само не и да учи", заяви единият от родителите на дете в класа.
"Ежедневна агресия. Проблемното момче удари в корема моята дъщеря, стигнахме до "Пирогов", извадихме си експертизи и въпреки това този ученик не може да премине в индивидуален план на обучение", каза друг баща.
"И моето внуче е бито от това дете, Бутнал го е, той е паднал, после е ритан", ридае през сълзи баба на пострадал ученик от 3-ти "Б" клас, цитирана от "Нова".
"Ученикът буквално откъсна парче месо от ръката на заместник-директора. Той разбираемо напусна. Но последствия за агресията няма. Момчето често гони останалите деца с ножица, иска да ги пробожда с игли и други остри предмети", разказват родителите.
По думите им проблемът е най-вече институционален - всички ведомства си прехвърлят проблема като горещ картоф и никой не поема отговорност - Агенция за закрила на детето, МВР, образователното ведомство. И въпреки, че солидни суми пари се отпускат по програми за ресурсни учители, на този етап решение на казуса няма. Майката на ученика категорично отказва да го остави вкъщи в индивидуална форма на обучение, а когато родител не е съгласен с такова предложение - училищното настоятелство не може да го принуди насила.
*Понятието специални образователни потребности (СОП) е определено в нормативните актове на Министерството на образованието и науката. СОП могат да имат деца, които срещат различни затруднения в обучението си, поради: Сензорни увреждания (нарушено зрение или увреден слух), физически увреждания; умствена изостаналост, езиково-говорни нарушения, специфични обучителни трудности, емоционални или поведенчески, нарушения на общуването и комуникацията, хронични заболявания, които водят до СОП, множество увреждания.