Новият общински съвет актуализира бюджета на морската столица

Новият общински съвет актуализира бюджета на морската столица

Първата задача на новия общински съвет във Варна ще бъде актуализацията на бюджета на града за 2015 година. Това става ясно от разчета на времето, в което се засичат конституирането на новия местен парламент и нуждата от ревизия в общинската хазна.

Актуализацията е неизбежна, защото досега е имало размествания между отделните пера, заяви заместник-кметът по финансите на града Пейчо Пейчев. Той уточни, че към момента няма конкретика, защото още не е получена поисканата обратната информация от всички разпоредители с бюджетни средства. Това трябва да се случи до 5 ноември и след това данните трябва да се систематизират.

Към момента не е ясно дали ще има промяна и в самата макрорамка. Най-вероятно корекции ще настъпят и там, защото към първоначално приетия бюджет от 260 млн. лв. трябва да се добавят и около 20 млн. лв. трансфери от републиканския бюджет, които бяха правени през годината.

Ако заложеното в началото на годината бъде изпълнено 100%, увеличението на макрорамката ще бъде до 280 млн. лв. Но ако в някои приходни пера има изоставане, тогава актуализацията ще е различна.

От друга страна, областният управител има 14-дневен срок от обявяването на резултатите от изборите за общински съветници да свика първото заседание на местния парламент, което в конкретния случай трябва да стане до 10 ноеври. На първата си сбирка съветът трябва да избере председател и да структурира постоянните и временните комисии.

Именно комисиите трябва да разгледат предложената от администрацията актуализация на бюджета.

Пейчев допълни, че успоредно с това вървят процедурите по изготвянето на бюджета за 2016 година. В началото на октомври в Министерството на финансите е предадена 3-годишната бюджетна прогноза. В момента общинарите изработват макрорамката на харчовете за следващата година, която трябва да е готова до 20 ноември.

Десет дни по-късно ще бъде проведено и първото обществено обсъждане на проектобюджета за следващата година.