Търговец на части от бракувани автомобили натрупва огромна колекция
Повечето коли са в окаяно състояние
Още приживе германският емигрант Руди Клайн, който се заселва в Лос Анджелис, печели слава на странна птица. В средата на 60-те години на миналия век той развива в Калифорния процъфтяващ бизнес предимно със стари класически автомобили. За разлика от други колекционери той не ги възстановява, а буквално ги „изтърбушва“ за резервни части, които препродава с печалба и използва парите за закупуването на още коли. До смъртта си през 2001 г. предприемачът натрупва планини от останки на някога славни автомобили, които са складирани на рампи в огромно автомобилно гробище. Остават обаче и десетки недокоснати коли, които по някаква причина са оцелели.
23 години след смъртта на Руди Клайн неговите двама синове решават да продадат голяма част от колекцията на баща си. Общо 567 предмета, най-вече коли и части от коли, ще бъдат разиграни на два търга в Лос Анджелис в края на месеца. Сред тях има и около 200 автомобила от знатни марки като Porsche, Mercedes, BMW, Lamborghini и др. Много от тях са смятани за изчезнали, но сега отново са тук или поне каквото е останало от тях. Очаква се продажбите да надхвърлят стойност от 20 милиона долара.
За първи път колекционери и обикновени зяпачи ще бъдат допуснати зад оградите в имота на Руди Клайн в южната част на Лос Анджелис, където на площ по-голяма от футболно игрище са струпани стотици коли в окаяно състояние. Познавачите веднага ще забележат, че това не са американски крайслери, шевролети или кадилаци, а луксозни европейски автомобили. Те са на преклонна възраст над 40, 50 и дори 80 години. Има модели Porsche 356 и 911 от всички поколения, Mercedes 300 SL и неговите наследници Pagode и R107, стари S-класи, включително Pullmann, няколко аудита, ламборгинита, ферарита, BMW-та. И представители на знатната фамилия Rolls-Royce, разбира се.
За съжаление тези жалки останки от някога великолепни автомобили са с пробити от жаркото калифорнийско слънце ламарини, тъй като са прекарали десетилетия под открито небе. От някои са останали буквално само шаситата, тъй като останалите части са демонтирани и продадени. Това е бил доходоносният бизнес на техния собственик Руди Клайн.
На 18-годишна възраст той напуска родния си град Рюселсхайм и се установява в Канада, където започва работа като месар. След като спестява пари за билет до Лос Анджелис се преселва там и осъзнава, че може да изкарва повече пари от транжиране и разфасоване на коли, отколкото на прасета и говеда.
Така Клайн сменя сатъра с гаечен ключ и отваря първи си пункт за скрап в опасната южна зона на Лос Анджелис. И тъй като е германец, се интересува предимно от германски коли. Бързо натрупва огромен склад, защото работи със застрахователни компании. По онова време няма интернет и те продават на едро големи количества автомобили за скрап, които са бракувани след щети. Един ударен Mercedes 300 SL с крилати врати тогава е просто купчина старо желязо. Днес обаче това старо желязо е скъпоценно като основа за реставрация.
В имота на Руди Клайн в Лос Анджелис през 60-те се образуват дълги редици от високи стелажи, пълни с бракувани и ударени луксозни коли. Там завършва пътят на хиляди поршета, мерцедеси, аудита и други европейски автомобили. Бизнесменът решава да запази за себе си известно количество коли, които не са пострадали и именно те са най-ценната част от неговото наследство.
След като синовете му решиха в края на октомври да продадат на търг автомобилите, колекционерите наточиха зъби за предстоящото наддаване. Няколко коли вече бяха разиграни за баснословни суми на изложението за класически коли в Пебъл Бийч. Сред тях бяха един от общо 29-те произведени с алуминиев покрив „крилати“ мерцедеси 300 SL, както и Mercedes 500K, управляван от легендарния пилот Рудолф Карачиола през 30-те години на миналия век.
В продължение на три седмици организаторите на търговете са описвали останките от колите на Руди Клайн и са се натъкнали на съкровища като Ferrari 275 на части, оригинален резервен двигател за Lаmborghini Miura, оригинална ръчна скоростна кутия за Mercedes 300 SL, както и много изцяло нови и автентични резервни части в оригиналните им опаковки.