RAM излиза с 2 цилиндъра по-малко

RAM излиза с 2 цилиндъра по-малко

Американският пикап предлага с мощ от 305 до 540 к.с.

Без мотор V8 в новия модел

Традиционните атмосферни двигатели V8 постепенно остават в миналото дори и за големите американски пикапи. В Европа те изглеждат като динозаври от отминала епоха и съставляват много малка част от пазара. Годишно на Стария континент се продават около 8000 нови автомобила от т.нар. „пълноразмерни пикапи“. За сравнение в Щатите само от най-популярния модел в този сегмент Ford F-150 се купуват над 800 000 броя.

RAM 1500 може да носи товар до 1 тон и да тегли 3,5 тона.

От 8-те хиляди големи пикапа, които се пласират годишно в Европа, около 6 хиляди са от модела RAM в различните му версии. Той вече се предлага само с 6-цилиндрови мотори, като един от тях определя стандартите в сегмента в много отношения.
Новият 3,0-литров редови мотор в стандартния си вариант осигурява мощност в размер на 420 к.с. и 636 Нм въртящ момент.

По-мощният вариант High Output разполага със 120 к.с. и 70 Нм повече. Базовият мотор е познат от много модели на групата Chrysler и е атмосферен 3,6-литров V6 с ресурс от 305 к.с. и 364 Нм. Осемстепенната автоматична трансмисия е стандартна.

Кабината комбинира лукс, изобилие от пространство и най-нови дигитални технологии.

С дължина 5,92 м, височина 1,97 м и тегло от 2500 кг новият RAM е внушителна машина, откъдето и да го погледнеш. Той може да носи един тон полезен товар и да тегли ремарке до 3,5 тона. С регулируемо въздушно окачване, блокажи на диференциалите и редуктор на предавките „американецът“ е подготвен за сериозни офроуд препятствия. Диаметърът на гумите по външния ръб достига 35 инча, а специални амортисьори осигуряват още по-голям просвет, като увеличават до 40% хода на окачването.

И макар да е предназначен за тежки задачи и товари (багажната платформа е с размер 2,2 квадратни метра), новият RAM е изключително луксозно оборудван с големи дисплеи и дори с дигитално вътрешно огледало. Седалките отпред се регулират в 24 посоки и предлагат различни функции на масаж. Задната врата на товарния отсек е с електрическо отваряне, а в бордовете са интегрирани контакти за захранване на лампи, телевизори, инструменти и др.