Лимузината за държавни глави е най-сигурното място за пътуване
Тази лимузина не е за богати, а за ужасно богати и влиятелни хора, които искат да са максимално защитени от околния свят и евентуални враждебни атаки по време на пътуване. За комфортния и сигурен превоз на такива личности от сферата на бизнеса и политиката Mercedes произвежда бронирана S класа. Сега и най-новото поколение на модела стъпва на пътя, облечено с най-здравата “бронежилетка” и означението S 680 Guard 4MATIC.
Тази лимузина се задвижва от могъщ 6,0-литров битурбо двигател V12. Подобни мотори все по-рядко се срещат, особено в нови модели, заради строгите изисквания на Европейския съюз по отношение на отделяните вредни емисии. В гамата на Mercedes само линията Maybach получава двигател с 12 цилиндъра.
Под армирания преден капак на S 680 Guard 4MATIC моторът е настроен да генерира мощност в размер на 612 конски сили и максимален въртящ момент 830 Нм. Огромната тяга се предава към четирите колела през 9-степенна автоматична трансмисия. Тук за първи път 12-цилиндровият мотор се съчетава със система за двойно задвижване. Разходът на гориво логично е значително по-висок от този на нормалния S 680, който тежи 2,4 тона и гълта по 14 л бензин на 100 км (по цикъла WLTP). Бронираната лимузина е още по-жадна за гориво, тъй като е по-тежка вследствие на бронировката.
По заводски данни Mercedes S 680 Guard 4MATIC консумира 19,5 л на 100 км и отделя 442 грама въглероден диоксид на километър. В реална среда разходът вероятно ще бъде по-висок, тъй като автомобилът тежи 4,2 тона. Ето защо и максималната скорост на движение е по-ниска в сравнение със стандартните S-класи и е ограничена на 190 км/ч.
От 1928 г. насам Mercedes оборудва със защитени лимузини държавни глави, служби за сигурност и специални клиенти. Новият автомобил е най-добре екипираният досега и отговаря на най-високия клас за защита VR10. За първи път се прилага бронирано шаси, изработено от изключително устойчиви защитни елементи. Познатият дизайн на дългата S-класа е само външна обвивка на тази бронирана крепост.
Армираните стъкла са с дебелина няколко инча и със специално покритие срещу раздробяване. Гумите от Michelin са високоиздръжливи и могат да продължат движението на автомобила при спукване и загуба на налягане. Ако електрониката на борда засече сигнал за повреда или външна намеса, допълнителни хидравлични повдигачи осигуряват работата на прозорците в критични ситуации. В случай на атака с отровен газ сложна вентилационна система гарантира винаги наличието на чист въздух в кабината. Автомобилът е оборудван и с автоматична система за гасене на пожар.
Бронировката е тествана многократно от германските служби за сигурност и противопожарни екипи. Гарантирано е, че пътниците са защитени от картечни залпове, експлозии и ръчни гранати.
Отвън обаче само познавачите ще могат да видят, че това не е обикновена дълга, а бронирана S-класа. Забележимите разлики са в прозорците и гумите.
Изключително високото ниво на сигурност и произтичащото от него спокойствие за пътниците имат своята цена. Бронираната лимузина Mercedes S 680 Guard струва поне 550 000 евро.
Срещу толкова пари купувачите получават и върхов комфорт. Налице са всички екстри, които Mercedes предлага на своите клиенти, че и повече. В багажника например е интегриран хладилник, до който има достъп от задната седалка.
Изработката се извършва по поръчка и отнема време. Само процесът на сглобяване на един екземпляр продължава около 50 дни.
В повечето европейски държави за управлението на този автомобил се изисква шофьорска книжка за камион заради високото тегло.
Mercedes и Audi са единствените производители, които към днешна дата предлагат бронирани леки автомобили.
Много успешен доскоро беше бронираният вариант на G-гласата, използван като ескортно превозно средство и за операции в опасни райони. Новото поколение G-класа обаче не разполага с фабрично брониран вариант засега.