Спринтьор по природа

Спринтьор по природа

BMW 128ti прави най-добрата реклама на предното предаване

265 конски сили с отлично сцепление

Още с първото докосване на педала на газта се разбира, че BMW 128ti захапва асфалта със стръвта на изгладнял хищник. При това с предните колела, което в случая е по-изненадващото за масовата публика.
Новото поколение “баварци” от Серия 1 използват предно предаване за разлика от предишния модел. И точно моделът 128ti е може би най-добрата визитка на тази задвижваща конфигурация. Той заема второто място в йерархията на Серия 1 след топизпълнението M135i xDrive и с представянето си на пътя предизвиква заслужена еуфория. Реално и двете версии се задвижват от 2,0-литров турбодвигател, който при M135i xDrive изпраща към четирите колела силата на 306 коня, а при 128ti конете са 265 и въртят само предните колела.
Липсата на двойно предаване обаче сваля теглото на 128ti с около 80 кг и прави модела по-пъргав. Този “баварец” с предно предаване ще допадне на всеки непредубеден фен на спортните хечове с превъзходната си динамика и пътно поведение. Не липсват и типични спортни атрибути като диференциал с ограничено приплъзване, който подобрява сцеплението и управлението.

Означението 128ti ни връща към легендарния модел 2002ti от 60-те години на миналия век, а съкращението ti идва от Turismo Internationale - позната формулировка за почитателите на BMW. Новият модел потегля с бърз старт по утъпканата следа на именития си предшественик, като пренася в днешната епоха някои от неговите дизайнерски белези заедно с означението ti. Сред тях са многото червени акценти в кабината, широките червени ленти върху облегалките на спортните седалки, бродираният с червено надпис ti на подлакътника и контрастните шевове по вратите, таблото, волана и седалките.

Отвън “баварецът” също се набива на очи с ефектната си визия. Ярко се откроява черната гланцирана решетка и черните огледала, както и червените кантове на прорезите за въздух в броните. Червените ивици на праговете и черните рамки на прозорците допълват забележителния спортен дизайн на модела. Той стъпва серийно върху 18-инчови джанти с двуцветна лакировка и Y-образни спици. Зад тях контрастират големите M червени спирачни апарати, които имат сериозната задача да укротяват буйния баварски нрав.

Четирицилиндровият турбо двигател се развърта особено охотно и още от 1700 оборота изпраща въртящ момент в размер на 400 Нм към коляновия вал. Високата мощност и ниското тегло спомагат за спринтовите качества на модела, който ускорява за 6,1 секунди от 0 до 100 км/ч. При натискане на газта темпото рязко се увеличава и може да достигне до максималните 250 км/ч. Разходът на гориво варира до голяма степен от тежестта на десния крак на водача. При нормално шофиране 265-те коня в двигателя се отнасят удивително пестеливо към бензина и пият по около 7 л на 100 км. При високи обороти и натоварвания консумацията достига 10-11 л и това изобщо не е много на фона на удоволствието от шофирането, което осигурява.

Спортен дизайн и поведение

Водачът на BMW 128ti работи с най-модерни дигитални инструменти. В допълнение към тях цветен Head-up дисплей изобразява важната информация (включително упътване от навигацията и телефонни обаждания) в челното стъкло директно пред погледа на шофьора, така че той да не сваля очи от пътя.

Различни електронни системи спомагат за оптималното оползотворяване на големия ресурс на двигателя. Предницата със задвижващите колела става приятно нервна и палава при натискане на газта, но без да губи добрия контакт с пътя. Кормилното управление е много прецизно и това се усеща ясно при бързо каране в завои. Спортното M окачване е снижено и стегнато в унисон с характера на автомобила.

8-степенната автоматична трансмисия сменя предавките бързо и неусетно. Нейното поведение и работата на други системи се променят в зависимост от режима на шофиране, избран от водача. Естествено, истинският характер и пълният потенциал на “бавареца” се разкриват в спортен режим. Тогава симфонията от мотор, трансмисия, окачване и електроника звучи наистина като ода на радостта от шофирането.